item-/reportagemaker/social media campagnes

– ontwikkelen en (gedeeltelijk) uitvoeren van social media campagne voor de speelfilm Tulipani geregisseerd door Oscarwinnaar Mike  van Diem in opdracht van Fatt productions.       

– edit en regie van een documentaire over 40 jaar bijstandsbond getiteld 40 jaar bijstandbond 
eigen productie

– ontwikkeling en uitvoeren van social media campagnes voor televisieprogramma’s de Reünie en Jinek en De Monitor in opdracht van
KRO-NCRV-logo-2015        50459        jinek-720x380

schrijven van artikelen voor de sites, maken van mashups en extra online content voor facebook/twitter, creëren van een grotere achterban

 

– film over het kunstproject de Weiner Wall. Verschillende kunstenaars, waaronder Jan van der Ploeg, Erik Odijk, en Rob Birza maken één voor één, na elkaar een übermahlung  op de wand waar eens het beroemde tekstwerk van de Amerikaanse kunstenaar Lawrence Weiner te bezichtigen was. Film in opdracht van

imgres

– reportage over het ontstaan van Bittersweet emotions, een gesamtkunstwerk gemaakt door TBS-ers olv kunstenares Baukje Spaltro en graffiti-artist Jeroen Persoon. In opdracht van INFORSA

Inforsa-logo-1000x1000

– regie, film, samenstelling Aus dem Leben eines Taugenichts. Een film (45 min) van Ali Haselhoef en Inge Willems over het roerige leven van kasteelheer Leo Lippold, voormalig kunstenaar, voormalig Aschenbachgalerie Amsterdam, voormalig DDR. Een spinoff van de film was een longread voor Vrij Nederland over stasidichter Sascha Anderson geschreven door Ali Haselhoef en Inge Willems.

imgres-4

– promo en verschillende thematische mashups (oa Holleeder, bootvluchtelingen, Rusland) voor het digitale kanaal NPO-journalistiek.

npo

– editen 15 korte films voor Heroic failure, een kunstproject van kunstenaar Jozef van der Heijden waarin eenzaamheid, humor, melancholie, verveling en romantiek centraal staan.

heroic failure

– reportage De infrastructuur van de smart city voor Het Planbureau voor de Leefomgeving nav symposium in het kader van IABR-2014, urban by nature.

RO_PL_Logo_Homepage_nl

– itemmaker: verschillende instructiefilms over het inrichten en verzorgen van tentoonstellingen in musea voor Erfgoed Brabant en Landelijk Contact van Museumconsulenten

imgres-9                 undefined-277574022.jpg(mediaclass-facebook-og.85b772244ecc197cb381288eafa871d648e4cd27)

Tet Talks: groeiende hoeveelheid filmportretten van kunstenaars, bewoners, gebruikers die huizen in het woonwerkpand Tetterode (voormalig kraakpand) in Amsterdam. Deze voormalige lettergieterij bestaat in oktober 2016 vijfendertig jaar in zijn huidige vorm.

xetxalks logo bijna klaar copy

Verbinding: een film (20 min) over het realisatieproces van het kunstproject Verbinding van Baukje Spaltro: een groot geschilderd drieluik dat is ontstaan in samenwerking met psychiatrische en verslaafde patiënten opgenomen in verschillende INFORSA instellingen.

Inforsa-logo-1000x1000

– itemmaker van diverse korte films over verschillende beroepen en expertises betrokken bij het consolidatieproces van de ruïne van Brederode in opdracht van de Rijksgebouwendienst

Logo-Rgd

– reportage nav het tienjarig bestaan van het LNVH (landelijke netwerk vrouwelijke hoogleraren) met oa Prof. dr. Beatrice de Graaf en Prof. dr. Eveline Crone.

LNVH

– promo voor het samenwerkingsverband tussen Holland Baroque Society & Eric Vloeimans en een korte reportage van een optreden van Holland Baroque Society onder leiding van dirigent Alexis Kossenko tijdens het festival voor oude muziek in Utrecht in opdracht van Holland Baroque Society.

logo_holland_baroque_society_cirkel

– verschillende interviewfilms gepresenteerd op touchscreens bij 4 diorama’s in bezoekerscentrum Ilperveld. In opdracht van Landschap Noord-Holland

imgres

– dagelijkse websitefilms: interviews, registratie workshops, sfeerverslagen, tijdens COP15 klimaatconferentie in Kopenhagen in opdracht van het KNMI en het Planburo voor de Leefomgeving.

KNMI_v2

– dagelijks filmend on the road voor de pilot van Donkeypedia in opdracht van 4XM. Een ezel bepakt met de modernste digitale apparatuur bewandelt Nederland een maand lang op zoek naar verhalen van kinderen over hun leefomgeving. Onderweg worden 10 scholen aangedaan die opdrachten uitzetten (GPS) zodat de ezel de mooiste, engste en saaiste plekken uit hun omgeving leert kennen en die een beetje zal veranderen. De pilot is de basis van een Europees project.

donkeypedia (1)

– verschillende items, reportages, interviews voor het televisieprogramma Villa Live (5 maanden wekelijks 2 tot 4 items) Villa Achterwerk/Zapp

imgres-4

– regie Retourtje Cinekid: een vijfdelige reportagereeks over het cinekidfestival in Amsterdam in opdracht van de VPRO. Uitgezonden op AT5 en Zapp

VPRO-logo-social2

– filmmaker voor Onze Schatten in opdracht van BoschFilm Amsterdam. Samen met een middelbare school in Amsterdam gaat een filmmaker naar een monument in Nederland, samen schrijven zij een fictief verhaal dat daar plaats had kunnen vinden. De filmmaker schrijft daarna het scenario dat wordt uitgevoerd door de scholieren en gefilmd en gemaakt wordt door de filmmaker.

bosch

– reportages over en tijdens PicNic young (workshops in digitale media voor middelbare scholieren) in opdracht van WAAGsociety/ Mediagilde

waag-logo2

– geschiedenisfilm familie over de Maas. Opa en Oma Maas praten over hun belevenissen tijdens WO-2 in Amsterdam en laten zo archiefmateriaal tot leven komen.

– reportages/korte films voor Toeval Gezocht: 15 kunstenaars geven 6 weken lang creatieve lessen/begeleiding aan 15 groepen jonge bassisschoolleerlingen op basis van de Regio Emilia benadering. Voor het Stedelijk museum Amsterdam

toeval gezocht                       imgres-10

– promofilm voor online animatieprogramma´s Moovl en Animoodle voor 4XM. Onder begeleiding van de maker van Keepvogel laten kinderen van groep 8 laten zien wat je met deze animatietools kunt maken.

imgres-3

– verschillende itemclips voor een educatieve website voor jonge wetenschappers in opdracht van de jonge akademie KNAW. Tevens doorlichten en editen van de online teksten en eindredactie begeleidend krantje.

Print

– interviewitems met de gegadigden voor de El Hema design prijs en verslag prijsuitreiking voor Mediamatic

Untitled-3

– promoDVD van kunstenares Baukje Spaltro (6 korte reportages van 8 minuten) in opdracht van galerie BMB

imgres-11

– regie, camerawerk en montage: Being there: Een reportage over de Biënnale Venetië 2005 voor Mediamatic

Untitled-3

– regie, camerawerk en montage van documentaire over het kunst- participatieproject Face Your World (in samenwerking met het SKOR, Jeanne van Heeswijk en vmbo’ers van TEC Amsterdam) in opdracht van het AFK

afk

– interviews, regie, montage City-tunes in opdracht van Submarine. Geanimeerde portretten van mensen wiens liefdesverhaal aan een specifieke song gekoppeld is.

submarine-logo-klein